topbella

Sabtu, 21 Jun 2014

Cover Our Aurat...

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

aduhh!! Ya Allah.. sakitnya mata dan sedih tengok umat Islam zaman sekarang..
umat Islam yang berpakaian tidak menutup aurat..
pakai tudung tapi baju sendat, ketat..
pakai tudung singkat.. tidak melebihi paras dada, jarang sampai nampak leher..
Nau'zubillahiminzalik.. :(

boleh tak nak pakai tudung arini, shawl??
boleh jaa.. but,, tudung tu mestilah labuh n tak jarang ye..
tudung bulat labuh??
bukan wajib pun kena pakai tudung bulat labuh macam budak sekolah agama tu..
just pakai tudung yang benar-benar ikut syariat Islam ye..

REMEMBER!!!
Dear Hawa,, sehelai RAMBUT wanita yang dilihat oleh lelaki bukan MAHRAM dengan sengaja = balasannya 70,000 tahun dalam NERAKA..
sehari akhirat = 1,000 tahun di DUNIA..
ingat!! bukan rambut je aurat, lengan & kaki pun aurat jugak..

*rambut~pakai tudung melebihi paras dada. seeloknya pakai tudung labuh @ bidang besar *lengan~pakai sarung tangan (handsock)
*kaki~pakai sarung kaki (stokin)

*semoga bermanfaat buat muslimah semua..
Aurat itu mahkota wanita...........
cover our aurat ^_^

-Laailahaillallah-

0 ulasan:

Foto Saya
Masturah Marzuki
Lihat profil lengkap saya